Hvorfor velge Opti Log?
Markedet og supply chain er i forandring. Hold konkurransekraften oppe.
Hvorfor kan vi hjelpe?
Vi tror at bedrifter har solid kompetanse på sitt fagfelt med ansatte som har mer enn nok å gjøre og hvor folk gjør sitt beste, men når vi må prioritere og ikke rekker alt i en travel hverdag, eller når vi ikke klarer å prioritere, så gjør vi det vi trives best med og har mest lyst til gjøre.
Vårt mål er å frigjøre tid på oppgaver som ikke er kjernevirksomhet, men som kan settes bort til andre spesialister og derav øke arbeidsgleden og motivasjonen hos de ansatte. Vi har dokumenterte resultater med høy avkastning for våre kunder.
Slik bringer vi inn positiv nytteverdi og motivasjon i selskapet. Dette gir også variable kostnader på bemanning i stedet for faste kostnader på områder som ikke er kjernevirksomhet.
Fornøyde ansatte som har det gøy på jobben gjør en bedre jobb. Dette smitter over på kundene og gir bedre kundebehandling, mer fornøyde kunder og økt salg.
Kjenner du deg igjen i utfordringene?
- Logistikkostnadene er ofte bedriftens største kostnad etter lønninger og øker ofte mer enn øvrige kostnader
- Eiernes krav til lønnsomhet
- Bedriftens krav til konkurransedyktige løsninger for fremtiden
- Tidkrevende og komplisert kostnads- og fakturakontroll
- Lange relasjoner til transportørene – konkurranseutsetting i et marked i endring er tidkrevende
- Manglende oversikt over hva leverandørmarkedet kan tilby og kompleksitet rundt prissammenligninger
- Manglende analyseverktøy, usikre kostnadsbilder
- Ser ”innenfra og ut”, trenger en nøytral ekstern ressurs
- Manglende tid og ressurser til å holde seg oppdatert og følge med på ny teknologi
Økt lønnsomhet
Spar fra 10%-25% på dine logistikkostnader.
Økt kontroll
Systemer og ressurser for kvalitets -oppfølging og kostnadskontroll.
Frigjør ressurser
Vi jobber, du beslutter. Spar tid og ressurser.
Optimizing logistics - er du klar?
Kontakt oss for en uforpliktende prat for å finne veien videre, sammen.